Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Białej Podlaskiej

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Komunikacji
Dyrektor
Adres komórki

Biała Podlaska, ul. Brzeska 41, 21-500 Biała Podlaska

Telefon
83-35-11-390 - Dyr Wydziału
Fax
83 35 11 313
Email

Informacje dodatkowe

Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Białej Podlaskiej przyjmuje interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30. 

Uprzejmie informujemy, że od dnia 13 lutego 2023 r. zostaje wznowiona bezpośrednia obsługa interesantów w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Białej Podlaskiej ul. Brzeska 41.

Dopuszcza się bezpośrednią obsługę Klienta wyłącznie na podstawie biletu pobranego
z biletomatu, który znajduje się na holu ( parter ) obok pok. nr 26.

Prosimy o uważne zapoznanie się z rodzajami spraw załatwianych na poszczególnych stanowiskach.

BILET A                    POK. 26       Prawa jazdy                   

BILET B                    POK. 27       Rejestracja pojazdów    

  1. Rejestracja pojazdów.
  2. Czasowa rejestracja pojazdów.
  3. Wymiana dowodu rejestracyjnego w związku z:
  • brakiem miejsca na wpisywanie kolejnych terminów badań technicznych 
  • jego kradzieżą/zgubieniem/ zniszczeniem 
  1. Zawiadomienie o dokonaniu zmiany w dowodzie rejestracyjnych
    w zakresie:
  • rodzaju pojazdu 
  • przeznaczenia 
  • numeru nadwozia/podwozia/ramy 
  • danych właściciela 
  • w zakresie współwłasności pojazdu 
  1. Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu.
  2. Wydawanie decyzji o nadaniu i umieszczeniu cech identyfikacyjnych pojazdu
    oraz zgody na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej.
  3. Wpisanie/wykreślenie zastawu.

BILET C                   Pok. 28           

  1. Wydawanie:
  • stałych dowodów rejestracyjnych (po zwrocie pozwolenia czasowego lub „starego” dowodu rejestracyjnego) 
  • zatrzymanych dowodów rejestracyjnych 
  1. Dokonywanie adnotacji urzędowych w dowodach rejestracyjnych np.: GAZ, HAK, VAT, EURO, L, TAXI.
  2. Zawiadomienie o zbyciu/nabyciu pojazdu.
  3. Wyrejestrowywanie pojazdu.
  4. Wydawanie wtórników: tablic rejestracyjnych

UWAGA!  Aby sprawa mogła zostać załatwionym w ww. godzinach należy przyjść najpóźniej 30 minut przed końcem pracy urzędu.

Pobranie biletu z automatu biletowego jest warunkiem załatwienia sprawy, ale ze względu na możliwości kadrowe i techniczne nie oznacza gwarancji przyjęcia interesanta w danym dniu.

Bilet należy okazać pracownikowi przed obsługą.

Po trzykrotnym wywołaniu, jeżeli interesant nie zgłosi się do odpowiedniego stanowiska - bilet traci aktualność.

Interesanci bez biletów lub z biletami nieaktualnymi nie będą obsługiwani, a osoby, które przybyły zbyt późno przed zakończeniem pracy wydziału mogą nie otrzymać biletu na dany dzień.

Bilety są wywoływane do godz. 15.00.

Ponadto informujemy, iż jest możliwość rezerwacji wizyty
w Wydziale Komunikacji drogą
elektroniczną - KLIKNIJ TUTAJ

przy czym należy zgłosić się kilkanaście minut przed zarezerwowaną godziną aby pobrać bilet z użyciem kodu rezerwacji. Najpóźniejsza możliwa godzina do rezerwacji to godz. 15.00.

WAŻNE! W/w rozwiązania dotyczą obsługi interesantów w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Białej Podlaskiej ul. BRZESKA 41. W Oddziale Zamiejscowym  w Międzyrzecu Podlaskim obowiązuje bezpośrednia obsługa interesanta.

Zgłoszenia zbycia/nabycia pojazdu można dokonać, bez odwiedzania Wydziału Komunikacji ,

  •  Za pośrednictwem poczty (za zwrotnym potwierdzeniem odbioru) na podane adresy :
  • Starostwo Powiatowe ul. Brzeska 41; 21-500 Biała Podlaska ;
  • Starostwo Powiatowe Oddział Zamiejscowy Wydziału Komunikacji w Międzyrzecu Podlaskim
    Warszawska  32;      21-560 Międzyrzec Podlaski;
  • Za pośrednictwem strony : gov.pl/
  • Za pośrednictwem strony:  https://www.esp.pwpw.pl/

Procedury zawiadomienia o zbyciu/nabyciu znajdziesz tutaj: https://spbialapodlaska.bip.lubelskie.pl/index.php?id=745&akcja=szczegoly&p2=1505095

Do podstawowych zadań Wydziału Komunikacji należy:

1) prowadzenie spraw związanych z rejestracją, rejestracją czasową, wyrejestrowaniem i czasowym wycofaniem z ruchu pojazdów,

2) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem i zatrzymywaniem dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami oraz cofaniem i przywracaniem tych uprawnień,

3) prowadzenie rejestru podmiotów prowadzących szkolenie kandydatów na kierowców oraz nadzór
nad szkoleniem,

4) wydawanie i cofanie uprawnień instruktora i wykładowcy nauki jazdy oraz prowadzenie ewidencji instruktorów i wykładowców

5) wydawanie licencji, zezwoleń, potwierdzeń zgłoszenia przewozów oraz zaświadczeń na prowadzenie transportu drogowego oraz prowadzenie kontrolii przedsiębiorców w tym zakresie,

6) prowadzenie rejestru podmiotów prowadzących stacje kontroli pojazdów i nadzorowanie działalności stacji,

7) wydawanie i cofanie uprawnień diagnosty,

8) przyjmowanie od stacji kontroli pojazdów informacji o wykonanych badaniach technicznych pojazdów,

9) zarządzanie ruchem na drogach powiatowych i gminnych,

10) wydawanie zezwoleń na organizowanie imprez na drogach powiatowych i gminnych,

11) gospodarka drukami ścisłego zarachowania z zakresu komunikacji,

12) prowadzenie spraw związanych z realizacją wojewódzkiego programu bezpieczeństwa ruchu drogowego,

13) prowadzenie spraw związanych z wyborem podmiotu do usuwania z drogi pojazdów zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego oraz prowadzenia parkingów strzeżonych do umieszczania usuniętych pojazdów oraz nadzór nad realizacją tych zadań,

14) prowadzenie spraw związanych z procesem usuwania pojazdów z dróg określonych przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym,

15) wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych,

16) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań dotyczących publicznego transportu zbiorowego osób.

POK. 29

ORGANIZACJA RUCHU DROGOWEGO, PRZEWOZY, OSK I SKP, ZEZWOLENIA NA PRZEJAZD POJAZDÓW NIENORMATYWYCH

1.  Prowadzenie spraw w zakresie:

-wykreślania przedsiębiorców z rejestru działalności regulowanej,

-wydawania legitymacji instruktorom i zaświadczeń wykładowcom,

-wydawania zaświadczeń o wpisie do rejestru działalności regulowanej,

-kierowania instruktorów i wykładowców na egzamin kwalifikacyjny,

-skreślania instruktorów i wykładowców z ewidencji.

-wydawania zaświadczeń o wpisie do rejestru działalności regulowanej,

-wykreślania przedsiębiorców z rejestru działalności regulowanej,

-wydawania i cofania uprawnień diagnostom

2. Wykonywanie czynności związanych z wyborem jednostki do usuwania z drogi pojazdów zagrażających bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz prowadzenia parkingów strzeżonych
do umieszczania usuniętych pojazdów oraz nadzór nad realizacją tych zadań.

3.Wykonywanie orzeczeń sądów o przepadku pojazdów na rzecz Powiatu Bialskiego. Prowadzenie
w stosunku do właścicieli pojazdów nieodebranych w ustawowym terminie postępowania administracyjnego w sprawie zapłaty kosztów usunięcia, przechowywania, oszacowania i sprzedaży pojazdu. 

4.Wydawania zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych.

5.Prowadzenie działań i czynności w zakresie wprowadzania oznakowania dróg oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu.

6.Analizowanie stałych i czasowych projektów organizacji ruchu ich ocena i opiniowanie.

7. Wydawanie zezwoleń na organizowanie imprez na drogach powiatowych i gminnych.

8.Realizacja programu bezpieczeństwa ruchu drogowego.

9.Wydawanie zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika w krajowym transporcie drogowym osób
i rzeczy.

10.Wydawanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego samochodem osobowym, pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7   i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.

11.Wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych osób w krajowym transporcie drogowym.

12.Wydawanie zaświadczeń na wykonywanie krajowych przewozów drogowych na potrzeby własne.

 

ODDZIAŁ ZAMIEJSCOWY W MIĘDZYRZECU PODLASKIM
obsługuje mieszkańców Międzyrzeca Podlaskiego
oraz gmin Międzyrzec Podlaski i Drelów
W ZAKRESIE REJESTRACJI POJAZDÓW I PRAW JAZDY

 


Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Dyrektor
Okres obejmowania stanowiska:
od 2019-01-31
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 5

 

tel. 83 35 11 390


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Zastępca Dyrektora
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 5

 

tel. 83 35 11 390

Obowiązki:

Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad stanowiskami pracy d/s rejestracji pojazdów , praw jazdy oraz Oddziałem Zamiejscowym w Międzyrzecu Podlaskim. Kierowanie pracą Wydziału Komunikacji podczas nieobecności Dyrektora Wydziału.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pok. 27

Tel. 83 35 11 319

Obowiązki:

ZAKRES ZADAŃ dotyczący stanowiska pracy d/s rejestracji pojazdów              
-Dokonywanie rejestracji oraz rejestracji czasowej pojazdów; -Dokonywanie czasowego wycofania pojazdów z ruchu oraz ich przywracanie do ruchu; -Przyjmowanie zgłoszeń o zagubieniu dokumentów potwierdzających dopuszczenie pojazdów do ruchu bądź tablic rejestracyjnych oraz wydawanie ich wtórników; -Skreślanie pojazdów z ewidencji po otrzymaniu zawiadomienia z innego organu rejestracyjnego o zamiarze zarejestrowania pojazdu; -Dokonywanie wpisów do dowodów rejestracyjnych o zastawach rejestrowych na pojazdach; -Wyrejestrowywanie pojazdów na stałe; -Ewidencjonowanie zatrzymanych dowodów rejestracyjnych oraz ich zwrot po ustaniu przyczyn zatrzymania; -Przyjmowanie od właścicieli pojazdów zawiadomień o ich zbyciu/nabyciu, zmianach numerów nadwozia, podwozia lub ramy, oraz istotnych zmian konstrukcyjnych; Nakładanie  kar pieniężnych za przekroczenie ustawowych terminów w zakresie niezgłoszenia nabycia i zbycia oraz rejestracji pojazdu; -Wydawanie decyzji o nadaniu numeru identyfikacyjnego podwozia, nadwozia lub ramy pojazdu oraz zgody na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej; -Skierowanie pojazdu na dodatkowe badania techniczne; Udzielanie informacji o pojazdach i ich właścicielach osobom lub podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa; -Kompletowanie akt zarejestrowanych, wyrejestrowanych pojazdów i prowadzenia ich zbioru; -Prowadzenie spraw związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 metrów.

ZAKRES  ZADAŃ dotyczący stanowiska pracy d/s praw jazdy       
-Prowadzenie w systemie informatycznym ewidencji kierowców i ewidencji osób bez uprawnień; -Przyjmowanie podań, wniosków i zawiadomień w sprawach dotyczących uprawnień do kierowania;  -Generowanie, aktualizacja i udostępnianie profilu kierowcy oraz profilu kierowcy zawodowego; -Wydawanie praw jazdy, pozwoleń do kierowania tramwajem i kart kwalifikacji kierowcy; -Dokonywanie w prawie jazdy wpisu potwierdzającego odbycie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej albo szkolenia okresowego; -Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub przewożącym wartości pieniężne; -Prowadzenie akt ewidencyjnych kierowców; -Prowadzenie akt ewidencyjnych osób bez uprawnień; -Wydawanie międzynarodowych praw jazdy; -Wymiana prawa jazdy wydanego za granicą; -Cofanie uprawnień do kierowania pojazdami; -Zatrzymywanie praw jazdy; -Przywracanie uprawnień do kierowania pojazdami oraz zwracanie praw jazdy po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich  cofnięcie lub zatrzymanie; -Kierowanie kierowców na badania lekarskie lub psychologiczne w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwwskazań do kierowania pojazdami; -Kierowanie  kierowców na  kontrolne sprawdzanie kwalifikacji; -Żądanie akt kierowców przy zmianie danych osobowych; -Przesyłanie akt kierowców zmieniających dane osobowe; -Współpraca z Sądem, Prokuraturą, Policją.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 27

tel. 83-35-11-317

Obowiązki:

ZAKRES ZADAŃ stanowiska pracy d/s rejestracji pojazdów

1. Dokonywanie rejestracji oraz rejestracji czasowej pojazdów,  a w szczególności wydawanie: dowodów rejestracyjnych, pozwoleń czasowych, znaków legalizacyjnych, nalepek na tablice tymczasowe oraz zalegalizowanych tablic rejestracyjnych.
2. Dokonywanie czasowego wycofania pojazdów z ruchu oraz ich przywracanie do ruchu.
3. Przyjmowanie zgłoszeń o zagubieniu dokumentów potwierdzających dopuszczenie pojazdów do ruchu bądź tablic rejestracyjnych oraz wydawanie ich wtórników.
4. Skreślanie pojazdów z ewidencji po otrzymaniu Zawiadomienia z innego organu rejestracyjnego o zamiarze zarejestrowania pojazdu.
5. Dokonywanie wpisów do dowodów rejestracyjnych o zastawach rejestrowych na pojazdach.
6. Wyrejestrowywanie pojazdów na stałe.
7. Ewidencjonowanie zatrzymanych dowodów rejestracyjnych oraz ich zwrot po ustaniu przyczyn zatrzymania.
8. Przyjmowanie od właścicieli pojazdów zawiadomień o ich zbyciu/nabyciu, zmianach numerów nadwozia, podwozia lub ramy, oraz istotnych zmian konstrukcyjnych.
9. Nakładanie kar pieniężnych za przekroczenie ustawowych terminów w zakresie niezgłoszenia nabycia i zbycia oraz rejestracji pojazdu.
10. Wydawanie decyzji o nadaniu numeru identyfikacyjnego podwozia, nadwozia lub ramy pojazdu oraz zgody na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej.
11. Prowadzenie ewidencji przyjętych i wydanych druków ścisłego zarachowania.
12. Prowadzenie ewidencji przyjętych i wydanych tablic rejestracyjnych.
13. Współpraca z jednostkami administracji samorządowej d/s komunikacji w zakresie wymiany informacji o zmianach posiadaczy pojazdów.
14. Udzielanie informacji o pojazdach i ich właścicielach osobom lub podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa.
15. Kompletowanie akt zarejestrowanych pojazdów i prowadzenia ich zbioru.
16. Prowadzenie spraw związanych z rejestracją jachtów  i innych jednostek pływających o długości do 24 metrów.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Starszy Specjalista
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 29

tel: 83-35-11-321

Obowiązki:

STANOWISKO PRACY D/S BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO
- prowadzenie działań i czynności w zakresie wprowadzania oznakowania dróg oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu, - analizowanie stałych i czasowych projektów organizacji ruchu ich ocena i opiniowanie, - wydawanie zezwoleń na organizowanie imprez na drogach powiatowych i gminnych, - realizacja programu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
STANOWISKO PRACY D/S PRZEWOZÓW
-wydawanie zezwoleń na wykonywanie zawodu przewoźnika w krajowym transporcie drogowym osób i rzeczy, - wydawanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego samochodem osobowym, pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy, - wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych osób w krajowym transporcie drogowym,- wydawanie zaświadczeń na wykonywanie krajowych przewozów drogowych na potrzeby własne,- udzielanie ministrowi właściwemu w sprawach transportu informacji dotyczących liczby izakresu udzielonych licencji i zezwoleń, - prowadzenie  kontroli przedsiębiorcy w zakresie spełnienia wymogów będących podstawą do wydania licencji, zezwolenia lub zaświadczenia na wykonywanie przewozów na potrzeby własne, - prowadzenie rejestru wydanych licencji, zaświadczeń oraz zezwoleń, - prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania w zakresie przewozów


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 26

tel. 83-35-11-314

Obowiązki:

ZAKRES  ZADAŃ dotyczący stanowiska pracy d/s praw jazdy       
-Prowadzenie w systemie informatycznym ewidencji kierowców i ewidencji osób bez uprawnień; -Przyjmowanie podań, wniosków i zawiadomień w sprawach dotyczących uprawnień do kierowania;  -Generowanie, aktualizacja i udostępnianie profilu kierowcy oraz profilu kierowcy zawodowego; -Wydawanie praw jazdy, pozwoleń do kierowania tramwajem i kart kwalifikacji kierowcy; -Dokonywanie w prawie jazdy wpisu potwierdzającego odbycie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej albo szkolenia okresowego; -Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub przewożącym wartości pieniężne; -Prowadzenie akt ewidencyjnych kierowców; -Prowadzenie akt ewidencyjnych osób bez uprawnień; -Wydawanie międzynarodowych praw jazdy; -Wymiana prawa jazdy wydanego za granicą; -Cofanie uprawnień do kierowania pojazdami; -Zatrzymywanie praw jazdy; -Przywracanie uprawnień do kierowania pojazdami oraz zwracanie praw jazdy po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich  cofnięcie lub zatrzymanie; -Kierowanie kierowców na badania lekarskie lub psychologiczne w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwwskazań do kierowania pojazdami; -Kierowanie  kierowców na  kontrolne sprawdzanie kwalifikacji; -Żądanie akt kierowców przy zmianie danych osobowych; -Przesyłanie akt kierowców zmieniających dane osobowe; -Współpraca z Sądem, Prokuraturą, Policją.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
REFERENT
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pok. 28

Tel. 83 35 11 316

Obowiązki:

ZAKRES ZADAŃ dotyczący stanowiska pracy d/s rejestracji pojazdów              
-Dokonywanie rejestracji oraz rejestracji czasowej pojazdów; -Dokonywanie czasowego wycofania pojazdów z ruchu oraz ich przywracanie do ruchu; -Przyjmowanie zgłoszeń o zagubieniu dokumentów potwierdzających dopuszczenie pojazdów do ruchu bądź tablic rejestracyjnych oraz wydawanie ich wtórników; -Skreślanie pojazdów z ewidencji po otrzymaniu zawiadomienia z innego organu rejestracyjnego o zamiarze zarejestrowania pojazdu; -Dokonywanie wpisów do dowodów rejestracyjnych o zastawach rejestrowych na pojazdach; -Wyrejestrowywanie pojazdów na stałe; -Ewidencjonowanie zatrzymanych dowodów rejestracyjnych oraz ich zwrot po ustaniu przyczyn zatrzymania; -Przyjmowanie od właścicieli pojazdów zawiadomień o ich zbyciu/nabyciu, zmianach numerów nadwozia, podwozia lub ramy, oraz istotnych zmian konstrukcyjnych; Nakładanie  kar pieniężnych za przekroczenie ustawowych terminów w zakresie niezgłoszenia nabycia i zbycia oraz rejestracji pojazdu; -Wydawanie decyzji o nadaniu numeru identyfikacyjnego podwozia, nadwozia lub ramy pojazdu oraz zgody na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej; -Skierowanie pojazdu na dodatkowe badania techniczne; Udzielanie informacji o pojazdach i ich właścicielach osobom lub podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa; -Kompletowanie akt zarejestrowanych, wyrejestrowanych pojazdów i prowadzenia ich zbioru; -Prowadzenie spraw związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 metrów.

ZAKRES  ZADAŃ dotyczący stanowiska pracy d/s praw jazdy       
-Prowadzenie w systemie informatycznym ewidencji kierowców i ewidencji osób bez uprawnień; -Przyjmowanie podań, wniosków i zawiadomień w sprawach dotyczących uprawnień do kierowania;  -Generowanie, aktualizacja i udostępnianie profilu kierowcy oraz profilu kierowcy zawodowego; -Wydawanie praw jazdy, pozwoleń do kierowania tramwajem i kart kwalifikacji kierowcy; -Dokonywanie w prawie jazdy wpisu potwierdzającego odbycie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej albo szkolenia okresowego; -Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub przewożącym wartości pieniężne; -Prowadzenie akt ewidencyjnych kierowców; -Prowadzenie akt ewidencyjnych osób bez uprawnień; -Wydawanie międzynarodowych praw jazdy; -Wymiana prawa jazdy wydanego za granicą; -Cofanie uprawnień do kierowania pojazdami; -Zatrzymywanie praw jazdy; -Przywracanie uprawnień do kierowania pojazdami oraz zwracanie praw jazdy po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich  cofnięcie lub zatrzymanie; -Kierowanie kierowców na badania lekarskie lub psychologiczne w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwwskazań do kierowania pojazdami; -Kierowanie  kierowców na  kontrolne sprawdzanie kwalifikacji; -Żądanie akt kierowców przy zmianie danych osobowych; -Przesyłanie akt kierowców zmieniających dane osobowe; -Współpraca z Sądem, Prokuraturą, Policją.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Specjalista
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 27

tel. 83-35-11-317

Obowiązki:

ZAKRES ZADAŃ stanowiska pracy d/s rejestracji pojazdów

1. Dokonywanie rejestracji oraz rejestracji czasowej pojazdów, a w szczególności wydawanie: dowodów rejestracyjnych, pozwoleń czasowych, znaków legalizacyjnych, nalepek na tablice tymczasowe oraz zalegalizowanych tablic rejestracyjnych.
2. Dokonywanie czasowego wycofania pojazdów z ruchu oraz ich przywracanie do ruchu.
3. Przyjmowanie zgłoszeń o zagubieniu dokumentów potwierdzających dopuszczenie pojazdów do ruchu bądź tablic rejestracyjnych oraz wydawanie ich wtórników.
4. Skreślanie pojazdów z ewidencji po otrzymaniu Zawiadomienia z innego organu rejestracyjnego o zamiarze zarejestrowania pojazdu.
5. Dokonywanie wpisów do dowodów rejestracyjnych o zastawach rejestrowych na pojazdach.
6. Wyrejestrowywanie pojazdów na stałe.
7. Ewidencjonowanie zatrzymanych dowodów rejestracyjnych oraz ich zwrot po ustaniu przyczyn zatrzymania.
8. Przyjmowanie od właścicieli pojazdów zawiadomień o ich zbyciu/nabyciu, zmianach numerów nadwozia, podwozia lub ramy, oraz istotnych zmian konstrukcyjnych.
9. Nakładanie kar pieniężnych za przekroczenie ustawowych terminów w zakresie niezgłoszenia nabycia i zbycia oraz rejestracji pojazdu.
10. Wydawanie decyzji o nadaniu numeru identyfikacyjnego podwozia, nadwozia lub ramy pojazdu oraz zgody na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej.
11. Prowadzenie ewidencji przyjętych i wydanych druków ścisłego zarachowania.
12. Prowadzenie ewidencji przyjętych i wydanych tablic rejestracyjnych.
13. Współpraca z jednostkami administracji samorządowej d/s komunikacji w zakresie wymiany informacji o zmianach posiadaczy pojazdów.
14. Udzielanie informacji o pojazdach i ich właścicielach osobom lub podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa.
15. Kompletowanie akt zarejestrowanych pojazdów i prowadzenia ich zbioru.
16. Prowadzenie spraw związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 metrów.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Specjalista
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-05-09
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 28

TEL. 83 35 11 316

Obowiązki:

ZAKRES ZADAŃ dotyczący stanowiska pracy d/s rejestracji pojazdów              
-Dokonywanie rejestracji oraz rejestracji czasowej pojazdów; -Dokonywanie czasowego wycofania pojazdów z ruchu oraz ich przywracanie do ruchu; -Przyjmowanie zgłoszeń o zagubieniu dokumentów potwierdzających dopuszczenie pojazdów do ruchu bądź tablic rejestracyjnych oraz wydawanie ich wtórników; -Skreślanie pojazdów z ewidencji po otrzymaniu zawiadomienia z innego organu rejestracyjnego o zamiarze zarejestrowania pojazdu; -Dokonywanie wpisów do dowodów rejestracyjnych o zastawach rejestrowych na pojazdach; -Wyrejestrowywanie pojazdów na stałe; -Ewidencjonowanie zatrzymanych dowodów rejestracyjnych oraz ich zwrot po ustaniu przyczyn zatrzymania; -Przyjmowanie od właścicieli pojazdów zawiadomień o ich zbyciu/nabyciu, zmianach numerów nadwozia, podwozia lub ramy, oraz istotnych zmian konstrukcyjnych; Nakładanie  kar pieniężnych za przekroczenie ustawowych terminów w zakresie niezgłoszenia nabycia i zbycia oraz rejestracji pojazdu; -Wydawanie decyzji o nadaniu numeru identyfikacyjnego podwozia, nadwozia lub ramy pojazdu oraz zgody na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej; -Skierowanie pojazdu na dodatkowe badania techniczne; Udzielanie informacji o pojazdach i ich właścicielach osobom lub podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa; -Kompletowanie akt zarejestrowanych, wyrejestrowanych pojazdów i prowadzenia ich zbioru; -Prowadzenie spraw związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 metrów.

ZAKRES  ZADAŃ dotyczący stanowiska pracy d/s praw jazdy       
-Prowadzenie w systemie informatycznym ewidencji kierowców i ewidencji osób bez uprawnień; -Przyjmowanie podań, wniosków i zawiadomień w sprawach dotyczących uprawnień do kierowania;  -Generowanie, aktualizacja i udostępnianie profilu kierowcy oraz profilu kierowcy zawodowego; -Wydawanie praw jazdy, pozwoleń do kierowania tramwajem i kart kwalifikacji kierowcy; -Dokonywanie w prawie jazdy wpisu potwierdzającego odbycie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej albo szkolenia okresowego; -Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub przewożącym wartości pieniężne; -Prowadzenie akt ewidencyjnych kierowców; -Prowadzenie akt ewidencyjnych osób bez uprawnień; -Wydawanie międzynarodowych praw jazdy; -Wymiana prawa jazdy wydanego za granicą; -Cofanie uprawnień do kierowania pojazdami; -Zatrzymywanie praw jazdy; -Przywracanie uprawnień do kierowania pojazdami oraz zwracanie praw jazdy po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich  cofnięcie lub zatrzymanie; -Kierowanie kierowców na badania lekarskie lub psychologiczne w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwwskazań do kierowania pojazdami; -Kierowanie  kierowców na  kontrolne sprawdzanie kwalifikacji; -Żądanie akt kierowców przy zmianie danych osobowych; -Przesyłanie akt kierowców zmieniających dane osobowe; -Współpraca z Sądem, Prokuraturą, Policją.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Specjalista
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 29

tel. 83-35-11-321

Obowiązki:

ZAKRES ZADAŃ na stanowisku pracy d/s szkolenia kierowców - Prowadzenie rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców. -Prowadzenie ewidencji instruktorów nauki jazdy i wykładowców. - Prowadzenie spraw w zakresie: wykreślania przedsiębiorców z rejestru działalności regulowanej, wydawania legitymacji instruktorom i zaświadczeń wykładowcom, wydawania zaświadczeń o wpisie do rejestru działalności regulowanej, kierowania instruktorów i wykładowców na egzamin kwalifikacyjny, skreślania instruktorów i wykładowców z ewidencji. - Prowadzenie kontroli dokumentacji i działalności ośrodków szkolenia kierowców. - Przygotowywanie propozycji zaleceń pokontrolnych w w/w zakresie. - Wykonywanie innych zadań zleconych przez dyrektora Wydziału Komunikacji.

ZAKRES ZADAŃ na stanowisku pracy d/s badań technicznych pojazdów - Prowadzenie rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów. - Prowadzenie ewidencji diagnostów. - Prowadzenie spraw w zakresie: wydawania zaświadczeń o wpisie do rejestru działalności regulowanej, wykreślania przedsiębiorców z rejestru działalności regulowanej, wydawania i cofania uprawnień diagnostom - Sprawowanie nadzoru na stacjami kontroli pojazdów. - Dokonywanie kontroli stacji kontroli pojazdów. - Przygotowywanie propozycji zaleceń pokontrolnych w w/w zakresie. Zadania pozostałe: - Wykonywanie czynności związanych z wyborem jednostki do usuwania z drogi pojazdów zagrażających bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz prowadzenia parkingów strzeżonych do umieszczania usuniętych pojazdów oraz nadzór nad realizacją tych zadań. - Wykonywanie orzeczeń sądów o przepadku pojazdów na rzecz Powiatu Bialskiego. - Prowadzenie w stosunku do właścicieli pojazdów nieodebranych w ustawowym terminie postępowania administracyjnego w sprawie zapłaty kosztów usunięcia, przechowywania, oszacowania i sprzedaży pojazdu.  - Prowadzenie spraw w zakresie wydawania zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 5

tel. 83-35-11-390

Obowiązki:

STANOWISKO PRACY D/S GOSPODARKI DRUKAMI ŚCISŁEGO ZARACHOWANIA I OBSŁUGI KANCELARYJNO-BIUROWEJ- Prowadzenie i obsługa kancelaryjno - biurowa Wydziału. - Kierowanie obiegiem dokumentów i pism kierowanych do Oddziałów i samodzielnych stanowisk prowadzących sprawy merytoryczne.- Prowadzenie rejestrów: druków ścisłego zarachowania, numerów rejestracyjnych pojazdów, skarg i wniosków oraz nadzór nad ich terminowym załatwianiem, zawartych umów i porozumień, delegacji służbowych. - Prowadzenie : ewidencji otrzymanych tablic rejestracyjnych, ewidencji wyprodukowanych i przesłanych do Wydziału Komunikacji przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych S.A. praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i kart pojazdu, ewidencji nośników kluczy kryptograficznych, ewidencji wyposażenia Wydziału Komunikacji. - Analizowanie potrzeb i załatwianie spraw związanych z zaopatrzeniem Wydziału w: druki ścisłego zarachowania, tablice rejestracyjne, materiały biurowe.          - Odbiór przesyłek ze spersonalizowanymi drukami ścisłego zarachowania: sprawdzenie poprawności danych otrzymanych druków z załączoną specyfikacją. sprawdzenie i odbiór przesyłki w systemie POJAZD i KIEROWCA, przekazanie druków na poszczególne stanowiska pracy. - Odbiór przesyłek z niespersonalizowanymi drukami ścisłego zarachowania: przeliczenie oraz sprawdzenie zgodności otrzymanych druków z załączoną specyfikacją, wpisanie do „Ewidencji druków ścisłego zarachowania” ,sprawdzenie i odnotowanie przesyłki w systemie komputerowym, wprowadzanie druków do systemu Pojazd i Kierowca  oraz przekazywanie na stanowiska pracy. - Przeprowadzanie postępowania i składanie zamówień na druki ścisłego zarachowania nieobjęte umowami.  -Odbiór w/w przesyłek, sprawdzenie  zgodności otrzymanych druków  z wykazem i przekazanie na stanowiska pracy. -Sprawdzanie pod względem merytorycznym faktur za wytworzone dokumenty i druki ścisłego zarachowania, w szczególności w zakresie: zgodności numerów dokumentów z wyszczególnionymi w wykazach stanowiących załączniki do faktur, ilości przesłanych dokumentów, ceny jednostkowej, opisanie faktury i przekazywanie do Wydziału Finansowego. - Sporządzanie protokołów z likwidacji druków ścisłego zarachowania. - Reklamowanie druków i wyprodukowanych dokumentów w przypadku stwierdzenia braków i wad jakościowych. - Sprawdzanie, co najmniej raz na pół roku, magazynowego stanu z faktycznym niespersonalizowanych druków ścisłego zarachowania. - Podpisywanie, jako osoba upoważniona do przyjmowania faktur, kopii faktur wystawianych przez dostawców druków ścisłego zarachowania zamawianych bezpośrednio przez Wydział Komunikacji. - Przygotowywanie i przesyłanie do PWPW formularzy: uzyskania i modyfikacji uprawnień użytkownika systemu Pojazd i Kierowca, pokwitowań odbioru i zwrotu kart elektronicznych protokołów zbiorczych z przygotowanych wniosków kierowanych do PWPW. - Przygotowywanie i przekazywanie miesięcznych informacji o zarejestrowanych pojazdach do Urzędu Skarbowego.           -Przygotowywanie informacji do BIP z zakresu działania Wydziału Komunikacji. - Przygotowywanie i wprowadzanie informacji na strony internetowe Starostwa Bialskiego z zakresu działania Wydziału Komunikacji. - Przygotowywanie materiałów, z zakresu komunikacji, do projektu budżetu powiatu. - Sporządzanie, z zakresu Wydziału Komunikacji, planu zamówień publicznych. - Sporządzanie, z zakresu komunikacji, sprawozdania rocznego o udzielonych zamówieniach publicznych -Przygotowywanie materiałów do przetargów na tablice rejestracyjne i druki ścisłego zarachowania.-Przekazywanie niewłaściwie wniesionych do Wydziału spraw do organów właściwych w sprawie. -Opracowywanie planu urlopów wypoczynkowych pracowników Wydziału.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
PODINSPEKTOR
Okres obejmowania stanowiska:
od 2017-02-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pok. nr 26

tel. 83-35-11-314

Obowiązki:

ZAKRES  ZADAŃ dotyczący stanowiska pracy d/s praw jazdy       
-Prowadzenie w systemie informatycznym ewidencji kierowców i ewidencji osób bez uprawnień; -Przyjmowanie podań, wniosków i zawiadomień w sprawach dotyczących uprawnień do kierowania;  -Generowanie, aktualizacja i udostępnianie profilu kierowcy oraz profilu kierowcy zawodowego; -Wydawanie praw jazdy, pozwoleń do kierowania tramwajem i kart kwalifikacji kierowcy; -Dokonywanie w prawie jazdy wpisu potwierdzającego odbycie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej albo szkolenia okresowego; -Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub przewożącym wartości pieniężne; -Prowadzenie akt ewidencyjnych kierowców; -Prowadzenie akt ewidencyjnych osób bez uprawnień; -Wydawanie międzynarodowych praw jazdy; -Wymiana prawa jazdy wydanego za granicą; -Cofanie uprawnień do kierowania pojazdami; -Zatrzymywanie praw jazdy; -Przywracanie uprawnień do kierowania pojazdami oraz zwracanie praw jazdy po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich  cofnięcie lub zatrzymanie; -Kierowanie kierowców na badania lekarskie lub psychologiczne w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwwskazań do kierowania pojazdami; -Kierowanie  kierowców na  kontrolne sprawdzanie kwalifikacji; -Żądanie akt kierowców przy zmianie danych osobowych; -Przesyłanie akt kierowców zmieniających dane osobowe; -Współpraca z Sądem, Prokuraturą, Policją.
ZAKRES ZADAŃ dotyczący stanowiska pracy d/s rejestracji pojazdów              
-Dokonywanie rejestracji oraz rejestracji czasowej pojazdów; -Dokonywanie czasowego wycofania pojazdów z ruchu oraz ich przywracanie do ruchu; -Przyjmowanie zgłoszeń o zagubieniu dokumentów potwierdzających dopuszczenie pojazdów do ruchu bądź tablic rejestracyjnych oraz wydawanie ich wtórników; -Skreślanie pojazdów z ewidencji po otrzymaniu zawiadomienia z innego organu rejestracyjnego o zamiarze zarejestrowania pojazdu; -Dokonywanie wpisów do dowodów rejestracyjnych o zastawach rejestrowych na pojazdach; -Wyrejestrowywanie pojazdów na stałe; -Ewidencjonowanie zatrzymanych dowodów rejestracyjnych oraz ich zwrot po ustaniu przyczyn zatrzymania; -Przyjmowanie od właścicieli pojazdów zawiadomień o ich zbyciu/nabyciu, zmianach numerów nadwozia, podwozia lub ramy, oraz istotnych zmian konstrukcyjnych; Nakładanie  kar pieniężnych za przekroczenie ustawowych terminów w zakresie niezgłoszenia nabycia i zbycia oraz rejestracji pojazdu; -Wydawanie decyzji o nadaniu numeru identyfikacyjnego podwozia, nadwozia lub ramy pojazdu oraz zgody na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej; -Skierowanie pojazdu na dodatkowe badania techniczne; Udzielanie informacji o pojazdach i ich właścicielach osobom lub podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa; -Kompletowanie akt zarejestrowanych, wyrejestrowanych pojazdów i prowadzenia ich zbioru; -Prowadzenie spraw związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 metrów.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
REFERENT
Godziny przyjęć i nr pokoju:

7:30 - 8:30

pok.nr 29

tel: 83 35 11 321

Obowiązki:

ZAKRES ZADAŃ dotyczący stanowiska pracy d/s przewozów 

1. Prowadzenie spraw w zakresie: - wydawania licencji, zezwoleń, potwierdzeń zgłoszenia przewozów oraz zaświadczeń  na prowadzenie transportu drogowego; - wydawanie decyzji o odmowie wydania licencji lub zezwolenia; - wydawania postanowień o odmowie wydania zaświadczenia; - prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań dotyczących publicznego transportu zbiorowego osób.
2. Udzielanie ministrowi właściwemu w sprawach transportu informacji dotyczących liczby i zakresu udzielonych licencji, zezwoleń i zaświadczeń.
3. Prowadzenie kontroli przedsiębiorcy w zakresie spełnienia wymogów będących podstawą do wydania licencji, zezwolenia lub zaświadczenia na wykonywanie przewozów na potrzeby własne.
4. Prowadzenie rejestru wydanych licencji, zaświadczeń oraz zezwoleń.
5. Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania w zakresie przewozów.
6. Prowadzenie postępowań o zamówienie publiczne, stosownie do swoich obowiązków.


ZAKRES ZADAŃ dotyczący stanowiska pracy d/s rejestracji pojazdów              
-Dokonywanie rejestracji oraz rejestracji czasowej pojazdów; -Dokonywanie czasowego wycofania pojazdów z ruchu oraz ich przywracanie do ruchu; -Przyjmowanie zgłoszeń o zagubieniu dokumentów potwierdzających dopuszczenie pojazdów do ruchu bądź tablic rejestracyjnych oraz wydawanie ich wtórników; -Skreślanie pojazdów z ewidencji po otrzymaniu zawiadomienia z innego organu rejestracyjnego o zamiarze zarejestrowania pojazdu; -Dokonywanie wpisów do dowodów rejestracyjnych o zastawach rejestrowych na pojazdach; -Wyrejestrowywanie pojazdów na stałe; -Ewidencjonowanie zatrzymanych dowodów rejestracyjnych oraz ich zwrot po ustaniu przyczyn zatrzymania; -Przyjmowanie od właścicieli pojazdów zawiadomień o ich zbyciu/nabyciu, zmianach numerów nadwozia, podwozia lub ramy, oraz istotnych zmian konstrukcyjnych; Nakładanie  kar pieniężnych za przekroczenie ustawowych terminów w zakresie niezgłoszenia nabycia i zbycia oraz rejestracji pojazdu; -Wydawanie decyzji o nadaniu numeru identyfikacyjnego podwozia, nadwozia lub ramy pojazdu oraz zgody na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej; -Skierowanie pojazdu na dodatkowe badania techniczne; Udzielanie informacji o pojazdach i ich właścicielach osobom lub podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa; -Kompletowanie akt zarejestrowanych, wyrejestrowanych pojazdów i prowadzenia ich zbioru; -Prowadzenie spraw związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 metrów.

 


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
INSPEKTOR
Godziny przyjęć i nr pokoju:

POK. NR 28

83 35 11 316

Obowiązki:

ZAKRES ZADAŃ dotyczący stanowiska pracy d/s rejestracji pojazdów              
-Dokonywanie rejestracji oraz rejestracji czasowej pojazdów; -Dokonywanie czasowego wycofania pojazdów z ruchu oraz ich przywracanie do ruchu; -Przyjmowanie zgłoszeń o zagubieniu dokumentów potwierdzających dopuszczenie pojazdów do ruchu bądź tablic rejestracyjnych oraz wydawanie ich wtórników; -Skreślanie pojazdów z ewidencji po otrzymaniu zawiadomienia z innego organu rejestracyjnego o zamiarze zarejestrowania pojazdu; -Dokonywanie wpisów do dowodów rejestracyjnych o zastawach rejestrowych na pojazdach; -Wyrejestrowywanie pojazdów na stałe; -Ewidencjonowanie zatrzymanych dowodów rejestracyjnych oraz ich zwrot po ustaniu przyczyn zatrzymania; -Przyjmowanie od właścicieli pojazdów zawiadomień o ich zbyciu/nabyciu, zmianach numerów nadwozia, podwozia lub ramy, oraz istotnych zmian konstrukcyjnych; Nakładanie  kar pieniężnych za przekroczenie ustawowych terminów w zakresie niezgłoszenia nabycia i zbycia oraz rejestracji pojazdu; -Wydawanie decyzji o nadaniu numeru identyfikacyjnego podwozia, nadwozia lub ramy pojazdu oraz zgody na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej; -Skierowanie pojazdu na dodatkowe badania techniczne; Udzielanie informacji o pojazdach i ich właścicielach osobom lub podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa; -Kompletowanie akt zarejestrowanych, wyrejestrowanych pojazdów i prowadzenia ich zbioru; -Prowadzenie spraw związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 metrów.

ZAKRES  ZADAŃ dotyczący stanowiska pracy d/s praw jazdy       
-Prowadzenie w systemie informatycznym ewidencji kierowców i ewidencji osób bez uprawnień; -Przyjmowanie podań, wniosków i zawiadomień w sprawach dotyczących uprawnień do kierowania;  -Generowanie, aktualizacja i udostępnianie profilu kierowcy oraz profilu kierowcy zawodowego; -Wydawanie praw jazdy, pozwoleń do kierowania tramwajem i kart kwalifikacji kierowcy; -Dokonywanie w prawie jazdy wpisu potwierdzającego odbycie kwalifikacji wstępnej, kwalifikacji wstępnej przyspieszonej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej, kwalifikacji wstępnej uzupełniającej przyspieszonej albo szkolenia okresowego; -Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym lub przewożącym wartości pieniężne; -Prowadzenie akt ewidencyjnych kierowców; -Prowadzenie akt ewidencyjnych osób bez uprawnień; -Wydawanie międzynarodowych praw jazdy; -Wymiana prawa jazdy wydanego za granicą; -Cofanie uprawnień do kierowania pojazdami; -Zatrzymywanie praw jazdy; -Przywracanie uprawnień do kierowania pojazdami oraz zwracanie praw jazdy po ustaniu przyczyn, które spowodowały ich  cofnięcie lub zatrzymanie; -Kierowanie kierowców na badania lekarskie lub psychologiczne w celu stwierdzenia istnienia lub braku przeciwwskazań do kierowania pojazdami; -Kierowanie  kierowców na  kontrolne sprawdzanie kwalifikacji; -Żądanie akt kierowców przy zmianie danych osobowych; -Przesyłanie akt kierowców zmieniających dane osobowe; -Współpraca z Sądem, Prokuraturą, Policją.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Steckiewicz Elżbieta
Data wytworzenia informacji:
2017-01-11
Osoba wprowadzająca informację:
Dodano do BIP dnia:
2017-01-11