Szczegółowe dane komórki
83-35-11-356
Zakres działania Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego
1. W zakresie spraw organizacyjnych:
1/ zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Starostwa,
2/ opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy Starostwa oraz kontrola ich realizacji,
3/ wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt,
4/ prowadzenie rejestru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty oraz zbioru umów i porozumień dotyczących spraw powierzonych innym jednostkom,
5/ prowadzenie spraw dotyczących rzeczy znalezionych,
6/ koordynacja i kontrola rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w wydziałach oraz prowadzenie centralnych rejestrów skarg i wniosków,
7/ wykonywanie zadań związanych z wyborami do samorządów,
8) prowadzenie spraw dotyczących przyjmowania, przekazywania, analizowania i publikowania oświadczeń majątkowych osób zobowiązanych do ich złożenia Staroście.
2. W zakresie spraw kadrowych:
1/ prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych,
2/ wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych oraz prowadzenie stosownych rejestrów,
3/ prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zakładowej działalności socjalnej.
3. W zakresie spraw administracyjnych:
1/ prowadzenie kancelarii ogólnej, biblioteki i archiwum zakładowego,
2/ administrowanie budynkami, lokalami i innymi składnikami majątkowymi Starostwa,
3/ zabezpieczenie mienia Starostwa oraz prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych,
4/ prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa,
5/ załatwianie spraw związanych z pieczęciami, tablicami i informacją wizualną,
6/ gospodarowanie drukami i formularzami oraz taborem samochodowym,
7/ prowadzenie sekretariatów członków Zarządu.
4. W zakresie spraw obywatelskich:
1/ prowadzenie spraw związanych z nadzorem Starosty nad fundacjami,
2/ wykonywanie zadań związanych z rejestracją i nadzorem nad działalnością stowarzyszeń,
3/ prowadzenie spraw związanych z realizacją przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych,
4/ wydawanie zezwoleń na prowadzenie zbiórek publicznych na obszarze Powiatu,
5/ współpraca z kombatantami
6/ udzielanie pomocy osobom przybywającym do RP na podstawie wizy repatriacyjnej.
5. W zakresie zamówień publicznych:
1/ prowadzenie postępowań przetargowych na rzecz Starostwa według procedur określonych w ustawie o zamówieniach publicznych,
2/ prowadzenie rejestru zamówień publicznych, odwołań i protestów,
3/ udzielanie konsultacji z zakresu zamówień publicznych jednostkom organizacyjnym Powiatu.
6. W zakresie informatyzacji:
1/ koordynacja działań z zakresu informatyzacji Starostwa,
2/ zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej,
3/ inwentaryzacja sprzętu komputerowego i oprogramowania w Starostwie.
7. W zakresie informacji:
1/ utrzymywanie stałego kontaktu i współdziałanie z mediami,
2/ organizowanie i przeprowadzanie konferencji prasowych, wywiadów radiowych i telewizyjnych z udziałem przedstawicieli Starostwa,
3/ koordynowanie działań związanych z udzielaniem odpowiedzi na krytykę prasową,
4/ dokumentowanie wydarzeń ważnych dla Powiatu, aktualizowanie i udostępnianie informacji o Powiecie w sieci Internet.
8.W zakresie obsługi Rady Powiatu:
1/ przygotowywanie sesji i posiedzeń komisji Rady,
2/ terminowe dostarczanie radnym materiałów związanych z przedmiotem sesji i obrad komisji Rady,
3/ organizacja, techniczne zabezpieczenie sesji i posiedzeń komisji Rady oraz prowadzenie dokumentacji obrad,
4/ przedkładanie uchwał Rady organom nadzoru i przekazywanie ich do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego,
5/ przekazywanie uchwał Rady właściwym wydziałom Starostwa i jednostkom organizacyjnym Powiatu,
6/ udzielanie radnym niezbędnej pomocy w wykonywaniu mandatu,
7/ przygotowywanie projektów uchwał inicjowanych przez radnych,
8/ prowadzenie spraw związanych z kontaktami zewnętrznymi Rady,
9/ obsługa administracyjno-biurowa Przewodniczącego Rady,
10/ przyjmowanie skarg i wniosków kierowanych do Rady.
9. W zakresie obsługi Zarządu:
1/ obsługa i dokumentowanie posiedzeń Zarządu, prowadzenie rejestru i zbioru uchwał,
2/ przygotowywanie projektów sprawozdań Starosty z wykonania uchwał Rady i działalności Zarządu pomiędzy sesjami,
3/ przygotowywanie projektów uchwał i pism Zarządu nie przypisanych określonemu wydziałowi lub jednostce organizacyjnej.
10. W zakresie obsługi prawnej:
1/ świadczenie pomocy prawnej na rzecz Starostwa Powiatowego, a w szczególności:
a) udzielanie porad i konsultacji prawnych,
b) udzielanie pomocy prawnej przy sporządzaniu projektów aktów prawnych wydawanych przez organy Powiatu oraz przy sporządzaniu projektów umów i porozumień; opiniowanie ich pod względem formalnoprawnym,
c) wydawanie opinii prawnych,
d) występowanie przed sądami powszechnymi w charakterze pełnomocnika procesowego oraz sprawowanie zastępstwa prawnego przed urzędami,
e) wykonywanie obsługi prawnej sesji Rady,
f) wykonywanie doraźnej pomocy prawnej na rzecz interesantów
w sprawach bezpośrednio związanych z zakresem działania Starostwa,
2/ udzielanie pomocy prawnej powiatowym jednostkom organizacyjnym, wymienionym w załączniku nr 1 do regulaminu w zakresie wymienionym w pkt 1 lit. a - c z zastrzeżeniem pkt 3 i 4.
3/ Radca prawny udzielający pomocy prawnej na rzecz jednostek wymienionych w pkt 2 jest obowiązany uchylić się od udzielania pomocy w sprawach spornych, zaistniałych pomiędzy tymi jednostkami, a organami Powiatu lub Starostwem Powiatowym.
4/ Radca prawny obowiązany jest wyłączyć się ze sprawy rozstrzyganej przez jednostki, o których mowa w pkt 2 jeżeli podlega ona kontroli instancyjnej sprawowanej przez organy Powiatu, Starostę lub działających z ich upoważnienia pracowników Starostwa Powiatowego.
5/ W zakresie realizacji czynności określonych wyżej oraz podległości służbowej radca prawny podlega bezpośrednio Staroście.
Pracownicy
Pokój 307
Pokój 315
Pokój 121
Pokój 122
pokój 325
Pokój nr 325
Pokój nr 316
pokój 316
Pokój nr 310
pok. 310
pokój 311
Pokój nr 311
Pokój nr 330
Pokój 327
Pokój nr 327
Pokój nr 327
Pokój nr 329
Pokój 329
(Pokaż pracowników archiwalnych)