Szczegółowe dane komórki
83-35-11-356
Zakres działania Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego
1. W zakresie spraw organizacyjnych:
1/ zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania Starostwa,
2/ opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy Starostwa oraz kontrola ich realizacji,
3/ wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt,
4/ prowadzenie rejestru upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty oraz zbioru umów i porozumień dotyczących spraw powierzonych innym jednostkom,
5/ prowadzenie spraw dotyczących rzeczy znalezionych,
6/ koordynacja i kontrola rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w wydziałach oraz prowadzenie centralnych rejestrów skarg i wniosków,
7/ wykonywanie zadań związanych z wyborami do samorządów,
8) prowadzenie spraw dotyczących przyjmowania, przekazywania, analizowania i publikowania oświadczeń majątkowych osób zobowiązanych do ich złożenia Staroście.
2. W zakresie spraw kadrowych:
1/ prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych,
2/ wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, legitymacji służbowych oraz prowadzenie stosownych rejestrów,
3/ prowadzenie spraw dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zakładowej działalności socjalnej.
3. W zakresie spraw administracyjnych:
1/ prowadzenie kancelarii ogólnej, biblioteki i archiwum zakładowego,
2/ administrowanie budynkami, lokalami i innymi składnikami majątkowymi Starostwa,
3/ zabezpieczenie mienia Starostwa oraz prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych,
4/ prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym oraz konserwacją wyposażenia Starostwa,
5/ załatwianie spraw związanych z pieczęciami, tablicami i informacją wizualną,
6/ gospodarowanie drukami i formularzami oraz taborem samochodowym,
7/ prowadzenie sekretariatów członków Zarządu.
4. W zakresie spraw obywatelskich:
1/ prowadzenie spraw związanych z nadzorem Starosty nad fundacjami,
2/ wykonywanie zadań związanych z rejestracją i nadzorem nad działalnością stowarzyszeń,
3/ prowadzenie spraw związanych z realizacją przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych,
4/ wydawanie zezwoleń na prowadzenie zbiórek publicznych na obszarze Powiatu,
5/ współpraca z kombatantami
6/ udzielanie pomocy osobom przybywającym do RP na podstawie wizy repatriacyjnej.
5. W zakresie zamówień publicznych:
1/ prowadzenie postępowań przetargowych na rzecz Starostwa według procedur określonych w ustawie o zamówieniach publicznych,
2/ prowadzenie rejestru zamówień publicznych, odwołań i protestów,
3/ udzielanie konsultacji z zakresu zamówień publicznych jednostkom organizacyjnym Powiatu.
6. W zakresie informatyzacji:
1/ koordynacja działań z zakresu informatyzacji Starostwa,
2/ zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej,
3/ inwentaryzacja sprzętu komputerowego i oprogramowania w Starostwie.
7. W zakresie informacji:
1/ utrzymywanie stałego kontaktu i współdziałanie z mediami,
2/ organizowanie i przeprowadzanie konferencji prasowych, wywiadów radiowych i telewizyjnych z udziałem przedstawicieli Starostwa,
3/ koordynowanie działań związanych z udzielaniem odpowiedzi na krytykę prasową,
4/ dokumentowanie wydarzeń ważnych dla Powiatu, aktualizowanie i udostępnianie informacji o Powiecie w sieci Internet.
8.W zakresie obsługi Rady Powiatu:
1/ przygotowywanie sesji i posiedzeń komisji Rady,
2/ terminowe dostarczanie radnym materiałów związanych z przedmiotem sesji i obrad komisji Rady,
3/ organizacja, techniczne zabezpieczenie sesji i posiedzeń komisji Rady oraz prowadzenie dokumentacji obrad,
4/ przedkładanie uchwał Rady organom nadzoru i przekazywanie ich do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego,
5/ przekazywanie uchwał Rady właściwym wydziałom Starostwa i jednostkom organizacyjnym Powiatu,
6/ udzielanie radnym niezbędnej pomocy w wykonywaniu mandatu,
7/ przygotowywanie projektów uchwał inicjowanych przez radnych,
8/ prowadzenie spraw związanych z kontaktami zewnętrznymi Rady,
9/ obsługa administracyjno-biurowa Przewodniczącego Rady,
10/ przyjmowanie skarg i wniosków kierowanych do Rady.
9. W zakresie obsługi Zarządu:
1/ obsługa i dokumentowanie posiedzeń Zarządu, prowadzenie rejestru i zbioru uchwał,
2/ przygotowywanie projektów sprawozdań Starosty z wykonania uchwał Rady i działalności Zarządu pomiędzy sesjami,
3/ przygotowywanie projektów uchwał i pism Zarządu nie przypisanych określonemu wydziałowi lub jednostce organizacyjnej.
10. W zakresie obsługi prawnej:
1/ świadczenie pomocy prawnej na rzecz Starostwa Powiatowego, a w szczególności:
a) udzielanie porad i konsultacji prawnych,
b) udzielanie pomocy prawnej przy sporządzaniu projektów aktów prawnych wydawanych przez organy Powiatu oraz przy sporządzaniu projektów umów i porozumień; opiniowanie ich pod względem formalnoprawnym,
c) wydawanie opinii prawnych,
d) występowanie przed sądami powszechnymi w charakterze pełnomocnika procesowego oraz sprawowanie zastępstwa prawnego przed urzędami,
e) wykonywanie obsługi prawnej sesji Rady,
f) wykonywanie doraźnej pomocy prawnej na rzecz interesantów
w sprawach bezpośrednio związanych z zakresem działania Starostwa,
2/ udzielanie pomocy prawnej powiatowym jednostkom organizacyjnym, wymienionym w załączniku nr 1 do regulaminu w zakresie wymienionym w pkt 1 lit. a - c z zastrzeżeniem pkt 3 i 4.
3/ Radca prawny udzielający pomocy prawnej na rzecz jednostek wymienionych w pkt 2 jest obowiązany uchylić się od udzielania pomocy w sprawach spornych, zaistniałych pomiędzy tymi jednostkami, a organami Powiatu lub Starostwem Powiatowym.
4/ Radca prawny obowiązany jest wyłączyć się ze sprawy rozstrzyganej przez jednostki, o których mowa w pkt 2 jeżeli podlega ona kontroli instancyjnej sprawowanej przez organy Powiatu, Starostę lub działających z ich upoważnienia pracowników Starostwa Powiatowego.
5/ W zakresie realizacji czynności określonych wyżej oraz podległości służbowej radca prawny podlega bezpośrednio Staroście.