Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Białej Podlaskiej

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Finansowy
Adres komórki

Biała Podlaska, ul. Brzeska 41, 21-500 Biała Podlaska

Telefon
83-35-11-334
83-35-11-335
Fax
83-35-11-336
Email

Informacje dodatkowe

Do zadań Wydziału Finansowego należy:

1. opracowywanie harmonogramu prac oraz przygotowywanie projektu uchwały    budżetowej,

2. przekazywanie powiatowym jednostkom organizacyjnym informacji niezbędnych  do opracowania ich planów finansowych, wynikających z projektu uchwały budżetowej, 

3. opracowywanie układu wykonawczego budżetu Powiatu,

4. przekazywanie powiatowym jednostkom organizacyjnym informacji o kwotach dochodów i wydatków oraz wysokości dotacji wynikających z układu wykonawczego budżetu,

5. opracowywanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych i powierzonych,

6. przygotowywanie projektów uchwał w sprawie udzielania pożyczek i zaciągania kredytów, udzielania poręczeń i gwarancji oraz emisji papierów wartościowych,

7. prowadzenie ewidencji mienia Powiatu,

8. gromadzenie dochodów i dokonywanie wydatków wynikających z uchwały budżetowej,

9. obsługa finansowo-księgowa funduszy celowych Powiatu oraz rachunków bankowych,

10. sporządzanie sprawozdawczości z realizacji budżetu, jej analiza i opracowywanie projektów uchwał w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu oraz dysponowania rezerwami Powiatu,

11. przygotowywanie materiałów z zakresu gospodarki finansowej dla potrzeb Rady i jej komisji, Marszałka i Sejmiku Województa Lubelskiego, Wojewody oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej,

12. prowadzenie kontroli jednostek organizacyjnych Powiatu,

13. prowadzenie spraw związanych z egzekucją administracyjną.            


 

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 223


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor ds. płac
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 223

Obowiązki:

1) Naliczanie wynagrodzeń pracownikom Starostwa, dodatków stażowych, nagród jubileuszowych, dodatkowego wynagrodzenia rocznego.

2) Naliczanie i odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, fundusz pracy.

3) przygotowywanie raportów imiennych i deklaracji rozliczeniowych.

4) Ustalanie podstawy i naliczanie zasiłków z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego.

5)Ustalanie podstawy i naliczanie wynagrodzenia za okres choroby.

6)Prowadzenie kart zasiłkowych.

7) Ustalanie uprawnień do pobierania zasiłków rodzinnych, pielęgnacyjnych, wychowawczych, porodowych.

8) Wpisywanie rocznych wynagrodzeń do legitymacji ubezpieczeniowych.

9) Wydawanie zaświadczeń emerytalno-rentowych.

10) Wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniu pracownikom Starostwa.

11) Naliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy i roczne rozliczenie podatku dochodowego od osób fizycznych.

12) Sporządzanie sprawozdawczości GUS o zatrudnieniu i wynagrodzeniach.

13) Naliczanie świadczeń osobom zwolnionym.

14) Zgłaszanie pracowników do ubezpieczenia społecznego oraz wyrejestrowywanie osób zwolnionych.

15) Prowadzenie ewidencji urlopów pracowników Wydziału i przekazywanie na koniec miesiąca list obecności wraz z wnioskami o urlop do Wydziału Organizacyjno- Administracyjnego.

16) Naliczanie składek PFRON i sporządzanie miesięcznych deklaracji.

17) Przygotowywanie dokumentacji do PCPR i PUP dotyczącej refundacji wypłaconych wynagrodzeń dla osób niepełnosprawnych ,absolwentom , pracownikom interwencyjnym ,opiekunom praktycznej nauki zawodu itp.

18) Sporządzanie list wypłat ekwiwalentu za prowadzenie upraw leśnych z zachowaniem obowiązujących terminów wypłat.

19) Bieżące prowadzenie imiennych ewidencji zrealizowanych wypłat ekwiwalentu za prowadzenie upraw leśnych.

20) Przygotowywanie informacji i zaświadczeń o wielkościach dokonanych wypłat ekwiwalentu za prowadzenie upraw leśnych.

21) Kompletowanie, przechowywanie i przekazywanie do archiwum dokumentów zgodnie z rzeczowym wykazem akt.

22) Wykonywanie innych czynności zleconych przez kierownictwo Starostwa lub dyrektora Wydziału.

23) Zastępowanie Pani Elżbiety Rybińskiej podczas jej nieobecności w pracy.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor
Okres obejmowania stanowiska:
od 2018-05-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 224


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor
Okres obejmowania stanowiska:
od 2019-08-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pokój 224


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor ds. księgowości
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 225

Obowiązki:

1. Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków Powiatu - organu finansowego.

2. Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej wydatków Starostwa - jednostki budżetowej i Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.

3. Przekazywanie środków na działalność jednostek objętych budżetem Powiatu i dotacji uchwalonych przez Radę Powiatu oraz egzekwowanie zwrotu środków do budżetu.

4. Realizacja wydatków Starostwa i Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego tj. a) sprawdzenie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym, b) przekazywanie do banku dyspozycji finansowych, c) terminowe regulowanie płatności, d) ewidencjonowanie dokumentów, e) przygotowanie dowodów księgowych własnych i zewnętrznych, zestawień dowodów, poleceń księgowania, not księgowych, wystawianie faktur.

5. Sporządzanie sprawozdań z wykonania planu dochodów i wydatków organu finansowego oraz wydatków jednostki budżetowej - Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.

6. Udział w pracach nad sporządzaniem sprawozdań zbiorczych z wykonania budżetu Powiatu.

7. Prowadzenie kontroli gospodarki finansowej w jednostkach podległych i innych otrzymujących środki z budżetu Powiatu.

8. Udzielanie w miarę potrzeb instruktażu podległym jednostkom w zakresie prowadzenia księgowości.

9. Kompletowanie, przechowywanie i przekazywanie do archiwum dowodów zgodnie z rzeczowym wykazem akt.

10. Zastępowanie Pani Kazimiery Kowalskiej i Pana Andrzeja Kozłowskiego podczas ich nieobecności w pracy.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor
Okres obejmowania stanowiska:
od 2019-07-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 225


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kasjer
Okres obejmowania stanowiska:
od 2017-07-01
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój 37


(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Podinspektor
Okres obejmowania stanowiska:
od 2017-01-17 do 2020-01-31
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 224


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor
Okres obejmowania stanowiska:
od 1999-01-01 do 2017-10-30
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 224

Obowiązki:

1) Prowadzenie spraw związanych z planowaniem i wykonywaniem budżetu Powiatu w dziale 801 - Oświata i wychowanie i 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza oraz zbiorczo w zakresie dochodów budżetu tj. a) przygotowywanie uchwały w sprawie procedury uchwalenia budżetu, b) przygotowywanie uchwał budżetowych, c) opracowanie szczegółowego podziału dochodów i wydatków, d) opracowanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej, e) opracowanie planów finansowych Starostwa, f) analizowanie i weryfikowanie planów finansowych jednostek podległych, g) prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków, h) przygotowanie okresowych analiz wykonania budżetu i przedstawiania propozycji działań mających na celu właściwą realizację budżetu, i) sprawdzanie sprawozdań pod względem zgodności z planem, j) przygotowanie projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie, k) powiadamianie jednostek o dokonanych zmianach, l) opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków. 2) Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w sprawie opracowania uchwał. 3) Przekazywanie uchwał do RIO. 4) Sprawowanie kontroli i udzielanie instruktażu w podległych jednostkach w zakresie prawidłowości opracowania planów finansowych i sprawozdań finansowych. 5) Przygotowanie projektów aktów prawnych z zakresu działania ,uchwał,zarządzeń, decyzji. 6) Kompletowanie ,przechowywanie i przekazywanie do archiwum dokumentów zgodnie z rzeczowym wykazem akt. 7) Zastępowanie Pani Lidii Wojczuk podczas jej nieobecności w pracy. 8) Wykonywanie innych czynności zleconych przez kierownictwo Starostwa lub dyrektora Wydziału.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Zastępca Skarbnika
Okres obejmowania stanowiska:
od 2016-10-22 do 2019-11-30
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 211


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor
Okres obejmowania stanowiska:
od 2016-12-28 do 2018-02-28
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 224


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor
Okres obejmowania stanowiska:
do 2019-12-31
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 225

Obowiązki:

1. Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków Powiatu - organu finansowego.2. Sporządzanie sprawozdań z wykonania planu dochodów i wydatków organu finansowego.3. Udział w pracach nad sporządzaniem sprawozdań zbiorczych z wykonania budżetu Powiatu.4. Prowadzenie kontroli gospodarki finansowej w jednostkach podległych i innych otrzymujących środki z budżetu Powiatu.5. Kompletowanie ,przechowywanie i przekazywanie do archiwum dowodów zgodnie z rzeczowym wykazem akt.6. Zastępowanie Pana Andrzeja Kozłowskiego i Marzeny Niczyporuk podczas ich nieobecności w pracy. 7. Wykonywanie innych czynności zleconych przez kierownictwo Starostwa lub Dyrektora Wydziału.Przy wykonywaniu zakresu czynności zobowiązana Pani jest w szczególności : 1. Przestrzegać Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej,ustaw i innych przepisów prawa.2. Prawidłowo pod względem formalnym i merytorycznym oraz zgodnie z przepisami prawa wykonywać zadania objęte zakresem czynności.3. Działać wnikliwie,szybko i bezstronnie oraz terminowo załatwiać prowadzone sprawy. 4. Przestrzegać obowiązujące przepisy bhp ppoż.5.Przestrzegać zasad współżycia społecznego. 6. Przestrzegać dyscypliny pracy.7. Przestrzegać tajemnicy służbowej i państwowej.8. Pogłębiać wiedzę i podnosić kwalifikacje zawodowe.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Skarbnik
Okres obejmowania stanowiska:
od 2005-01-01 do 2018-10-25
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 211

Obowiązki:

I.1. O k r e ś l e n i e z a d a ń s t a n o w i s k a p r a c y 1.1. Skarbnik wykonuje zadania określone przepisami art.35 ustawy o finansach publicznych oraz § 7 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa stanowiącego załącznik do uchwały Nr IV/28/2002 Rady Powiatu w Białej Podlaskiej z dnia 30 grudnia 2002 r. w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Białej Podlaskiej. 1.2. Skarbnik kieruje pracą Wydziału Finansowego Starostwa. 2. O k r e ś l e n i e o b o w i ą z k ó w i z w i ą z a n y c h z n i m i c z y n n o ś c i 2.1. Opracowywanie i przedkładanie Zarządowi projektu budżetu Powiatu oraz projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie.2.2. Opracowywanie analiz gospodarki finansowej Powiatu i przedkładanie Zarządowi wniosków w tym zakresie, a w szczególności informacji o wykonaniu budżetu Powiatu. 2.3. Kierowanie rachunkowością Starostwa i nadzór nad rachunkowością jednostek organizacyjnych Powiatu. 2.3.1.Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Starostę dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności planu kont,obiegu dokumentów finansowych,wyceny mienia,zasad prowadzenia i rozliczeń inwentaryzacji, kontroli wewnętrznej. 2.3.2. Organizowanie sporządzania, przyjmowania,obiegu,archiwowania i kontroli dokumentów w sposób zapewniający : - właściwy przebieg operacji gospodarczych - ochronę mienia będącego w posiadaniu Starostwa. 2.3.3. Zapewnienie prowadzenia ewidencji księgowej,syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków budżetowych oraz środków specjalnych, funduszy celowych, sum depozytowych, środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i środków pomocowych zgodnie z obowiązującym planem kont i zasadami rachunkowości oraz sporządzanie sprawozdawczości finansowej w sposób zapewniający :- terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych, - terminowe i prawidłowe rozliczanie osób materialnie odpowiedzialnych, - prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych. 2.3.4. Nadzór nad prawidłowością naliczeń, wypłat i ewidencji wynagrodzeń diet i innych świadczeń oraz rozliczeń z ZUS i urzędami skarbowymi. 2.3.5. Nadzór nad pracą kasy Starostwa i stanowiskami pracy ds.rachunkowości. 2.3.6. Zapewnienie przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych. 2.3.7.Zapewnienie terminowego egzekwowania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań. 2.3.8. Zapewnienie prawidłowego prowadzenia ewidencji księgowej mienia powiatowego, w tym rozliczeń inwentaryzacji. 2.3.9. Podpisywanie dyspozycji finansowych ze wszystkich rachunków bankowych. 2.4. Dokonywanie wstępnej, bieżącej i następnej kontroli funkcjonalnej w zakresie powierzonych obowiązków, legalności dokumentów dotyczących wykonywania planów finansowych i ich zmian. 2.5. Szkolenie pracowników Starostwa i służb finansowych powiatowych jednostek organizacyjnych z zakresu rachunkowości i budżetu. 2.6. Analiza i aprobata zawieranych przez Starostwo umów celem zapewnienia ich prawidłowości pod względem finansowym. 2.7. Przygotowywanie bądź współudział w opracowywaniu wniosków i wystąpień kierowanych na zewnątrz dotyczących spraw finansowych. 2.8. Organizowanie i prowadzenie kontroli finansowej podległych jednostek organizacyjnych i służb Starostwa oraz przygotowywanie projektów wystąpień pokontrolnych i nadzór nad ich wykonaniem. 2.9. Przygotowywanie materiałów z zakresu gospodarki finansowej dla potrzeb Rady Powiatu i jej komisji, Marszałka i Sejmiku Województwa, Wojewody oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej. 2.10. Organizowanie stanowisk pracy zgodnie z przepisami bhp i ppoż. 2.11. Wykonywanie innych czynności zleconych przez Starostę. 3. Z a k r e s o d p o w i e d z i a l n o ś c i 3.1. Przestrzeganie wszystkich przepisów ,instrukcji i zarządzeń dotyczących pracy Starostwa. 3.2. Przestrzeganie dyscypliny przez podległych pracowników. 3.3. Nadzór nad przestrzeganiem przez podległych pracowników tajemnicy państwowej i służbowej oraz przepisów i zasad bhp. 3.4. Terminowe i zgodne pod względem formalnym i rzeczowym wykonywanie wszystkich prac wynikających z zakresu obowiązków Skarbnika i prac zleconych. II. Z a k r e s u p r a w n i e ń d o p o d e j m o w a n i a d e c y z j i i p o d p i s y w a n i a p i s m 1. Realizacja uprawnień wynikających z art.35 ustawy o finansach publicznych. 2. Podpisywanie pism w korespondencji wewnętrznej i pism w sprawach prowadzonych przez Starostwo egzekucji oraz kontrasygnata pism w zakresie ustalonym przepisami finansowo-księgowymi. 3. Występowanie z wnioskami w odniesieniu do pracowników bezpośrednio podległych w sprawie nagród, wyróżnień, przeniesień, awansów, kar dyscyplinarnych lub porządkowych. 4. Występowanie z wnioskami o wykonanie prac w godzinach nadliczbowych w wyjątkowo uzasadnionych przypadkach. 5. Udzielanie zwolnień z części dnia pracy dla załatwienia szczególnie ważnych spraw osobistych pracowników. 6. Zastępowanie zastępcy dyrektora Wydziału Finansowego w czasie jego nieobecności.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Dyrektor Wydziału
Okres obejmowania stanowiska:
od 1999-01-01 do 2018-09-27
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 211

Obowiązki:

1.Koordynowanie wykonywanych zadań przez pracowników Wydziału. 2.Przygotowywanie dokumentów do realizacji tj.sprawdzanie pod względem formalnym,rachunkowym i kwalifikowanie wydatków do poszczególnych podziałek klasyfikacji budżetowej. 3.Określanie sposobu ujęcia dowodów księgowych w księgach rachunkowych. 4.Kontrola poprawności dokonywanych w księgach rachunkowych zapisów zdarzeń w ujęciu chronologicznym i systematycznym. 5.Czuwanie nad dyscypliną finansów publicznych - przygotowywanie wniosków dotyczących zmiany planu finansowego w poszczególnych podziałkach klasyfikacji budżetowej będących w obsłudze finansowo- księgowej Starostwa. 6.Nadzór nad prawidłowością opracowywania planów finansowych Starostwa, Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego i funduszy celowych. 7. Kontrola sporządzanych przez pracowników Wydziału sprawozdań finansowych Starostwa i Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. 8. Sprawdzanie i podpisywanie: - upomnień,wezwań do zapłaty,tytułów wykonawczych zmierzających do wyegzekwowania należności na rzecz Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym oraz należności Skarbu Państwa z tytułu opłat melioracyjnych,wieczystego użytkowania gruntów, trwałego zarządu,sprzedaży lecznic weterynaryjnych, -faktur VAT wystawianych przez Wydział Finansowy, - innych pism w zakresie egzekucji należności. 9.Dokonywanie kontroli wewnętrznej w zakresie prawidłowości rozliczenia podatku VAT oraz podatku dochodowego od osób fizycznych z Urzędem Skarbowym oraz rozliczeń z ZUS i PFRON. 10.Kontrola prawidłowości rozliczenia inwentaryzacji majątku Starostwa i Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. 11.Udzielanie instruktażu i wyjaśnień dotyczących spraw księgowości służbom finansowo-księgowym jednostek finansowanym z budżetu Powiatu. 12.Przeprowadzanie okresowych kontroli kasy. 13.Kontrola prawidłowości rozliczeń z Lubelskim Urzędem Wojewódzkim w zakresie terminowości i wysokości przekazywanych dochodów z realizacji zadań rządowych oraz z Urzędem Marszałkowskim w Lublinie z tytułu należnych składek na rzecz Centralnego i Wojewódzkiego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym. 14.Zastępowanie Skarbnika Powiatu podczas jego nieobecności w pracy. 15.Wykonywanie innych zadań zleconych przez Skarbnika,Sekretarza i Starostę.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor
Okres obejmowania stanowiska:
od 1999-01-01 do 2019-07-30
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 224

Obowiązki:

1.Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym tj.a) bieżące dokonywanie przypisów należności b) prowadzenie egzekucji wpłat zaległych c) rozliczanie zrealizowanych wpływów na Fundusz Wojewódzki i Centralny d) realizacja wydatków ze środków Funduszu e)sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania przychodów i wydatków Funduszu 2) Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej tj. a) realizcja wydatków ze środków funduszu b) sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania przychodów i wydatków funduszu. 3)Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej zakładowego funduszu świadczeń socjalnych tj. a) bieżące dokonywanie przypisów należności b) prowadzenie egzekucji wpłat zaległych c) realizacja wydatków ze środków funduszu d) sporządzanie i przekazywanie miesięcznych wykazów obciążeń wynagrodzeń do osób sporządzających listy płac. 4) Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej rachunku sum depozytowych tj. a) dokonywanie wydatków z rachunku sum depozytowych b) rozliczanie pozostałości środków z ich dysponentami 5) Przyjmowanie sprawozdań finansowych od jednostek objętych budżetem Powiatu. 6) Sporządzanie sprawozdań zbiorczych,miesięcznych,półrocznych i rocznych. 7) Dokonywanie analiz sprawozdań w zakresie ponoszenia strat przez jednostki stanu zaległości , rozliczeń z budżetem środków specjalnych,gospodsarstw pomocniczych,instytucji kultury i innych wg potrzeb. 8) Dokonywanie rozliczeń jednostek z wykorzystania przekazanych dotacji. 9) Fakturowanie zakupów związanych z reklamą i reprezentacją na potrzeby podatku VAT. 10) Prowadzenie ewidencji sprzedaży i zakupów dla potrzeb podatku VAT. 11) Sporządzanie miesięcznych deklaracji VAT-7 i przekazywanie na rachunek Urzędu Skarbowego podatku VAT. 12) Prowadzenie ewidencji delegacji służbowych,urlopów, list obecności pracowników wydziału. 13) Prowadzenie kart ewidencji czasu pracy pracowników Wydziału. 14) Ewidencja korespondencji poufnej. 15) Kompletowanie,przechowywanie i przekazywanie do archiwum dokumentów zgodnie z rzeczowym wykazem akt. 16) Zastępowanie Pani Teresy Ostapiuk podczas jej nieobecności w pracy. 17) Wykonywanie innych czynności zleconych przez kierownictwo Starostwa lub dyrektora Wydziału.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 223

Obowiązki:

1) Prowadzenie dokumentacji do sporządzenia list wynagrodzeń pracownikom zatrudnionym na podstawie umów zlecenia i umów o dzieło obejmującej: a) umowy, b) rejestry zwolnień lekarskich, c) karty zasiłkowe, d) oświadczenia uprawniające do pobierania zasiłku rodzinnego. 2) Sporządzanie list płac. 3) Ustalanie podstawy i naliczanie zasiłków z ubezpieczenia społecznego. 4) Naliczanie składek na ubezpieczenia społeczne,zdrowotne i fundusz pracy. 5) Sporządzanie list wypłat diet radnym. 6) Naliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych i roczne rozliczenie, sporządzanie deklaracji do Urzędu Skarbowego w zakresie wypłat wymienionych w pkt.1 oraz z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych. 7) Prowadzenie kart wynagrodzeń. 8) Wpisywanie rocznych wynagrodzeń do legitymacji ubezpieczeniowych. 9) Wydawanie zaświadczeń emerytalno-rentowych pracownikom Starostwa i byłym pracownikom Urzedu Rejonowego. 10) Wydawanie zaświadczen o wynagrodzeniu. 11) Sporządzanie sprawozdawczości GUS o zatrudnieniu i wynagrodzeniach. 12) Prowadzenie spraw związanych ze zbiorowym ubezpieczeniem pracowników Starostwa w PZU. 13) Prowadzenie ksiąg inwentarzowych składników majątkowych. 14) Rozliczanie inwentaryzacji okresowych. 15) Naliczanie przeszacowania i umorzenia środków trwałych. 16) Sporządzanie sprawozdań F-03 o stanie i ruchu środków trwałych. 17) Sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym i rozliczanie delegacji służbowych krajowych i zagranicznych. 18) Kompletowanie ,przechowywanie i przekazywanie do archiwum dokumentów zgodnie z rzeczowym wykazem akt. 19) Wykonywanie innych czynności zleconych przez kierownictwo Starostwa lub dyrektora Wydziału. 20) Zastępowanie Pani Iwony Malczuk i Anny Zielińskiej podczas ich nieobecności w pracy.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor
Okres obejmowania stanowiska:
od 1999-01-01 do 2016-12-27
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 224

Obowiązki:

1) Prowadzenie spraw związanych z planowaniem i wykonywaniem budżetu Powiatu w działach : 010 - Rolnictwo i łowiectwo 020 - Leśnictwo 600 - Transport i łączność 630 - Turystyka 700 - Gospodarka mieszkaniowa 710 - Działalność usługowa 750 - Administracja publiczna 851 - Ochrona zdrowia 853 - Opieka społeczna 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 926 - Kultura fizyczna i sport tj: a) przygotowanie uchwały w sprawie procedury uchwalenia budżetu, b) przygotowanie uchwał budżetowych, c) opracowanie szczegółowego podziału dochodów i wydatków , d) opracowanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej, e) opracowanie planów finansowych Starostwa, f) analizowanie i weryfikowanie planów finansowych jednostek podległych, g) prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków, h) przygotowanie okresowych analiz wykonania budżetu i przedstawianie propozycji dzialań mających na celu właściwą realizację budżetu, i) sprawdzanie sprawozdań pod względem zgodności z planem, j) przygotowanie projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie, k) powiadamianie jednostek o dokonanych zmianach, l) opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków. 2) Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w sprawie opracowania uchwał. 3) Przekazywanie uchwał do Regionalnej Izby Obrachunkowej. 4) Sprawowanie kontroli i udzielanie instruktażu w podległych jednostkach w zakresie prawidłowości opracowania planów i sprawozdań finansowych. 5) Przygotowanie projektów aktów prawnych z zakresu działania , uchwał,zarządzeń, decyzji. 6) Kompletowanie ,przechowywanie i przekazywanie do archiwum dokumentów zgodnie z rzeczowym wykazem akt. 7) Zastępowanie Pani Teresy Goździołko podczas jej nieobecności w pracy. 8) Prowadzenie ewidencji skarg i wniosków. 9) Wykonyanie innych czynności zleconych przez kierownictwo Starostwa lub dyrektora Wydziału.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor
Okres obejmowania stanowiska:
od 2007-02-01 do 2016-12-31
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 225

Obowiązki:

1. Obsługa finansowo-księgowa wpływów dotyczących realizacji zadań administracji rządowej tj.: a) prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej realizowanych dochodów, b) terminowe przekazywanie wykonanych dochodów dysponentom, c) prowadzenie egzekucji zaległych należności, d) sporządzanie sprawozdań jednostkowych i zbiorczych z wykonanych dochodów. 2. Obsługa finansowo-księgowa dochodów realizowanych przez Starostwo - jednostkę budżetową i Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego tj.: a) prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej realizowanych dochodów, b) prowadzenie egzekucji zaległych należności, c) sporządzanie sprawozdań jednostkowych z wykonania dochodów. 3. Obsługa finansowo-księgowa dochodów należnych innym podmiotom z tytułu zadań wykonywanych przez Powiat w tym opłat ewidencyjnych pobieranych w związku z prowadzeniem centralnej ewidencji kierowców i pojazdów tj.: a) prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej pobranych dochodów, b) przekazywanie pobranych dochodów dysponentom, c) sporządzanie wymaganych przepisami sprawozdań i informacji o wielkości zaległych wpływów. 4. Rozliczanie kasjera z wpływów zrealizowanych za pośrednictwem kasy tj. przyjmowanie raportów kasowych, sprawdzanie kompletności i zgodności pod względem formalno-rachunkowym. 5. Udział w pracach nad sporządzaniem sprawozdań zbiorczych z wykonania budżetu Powiatu. 6. Sporządzanie sprawozdań jednostkowych i zbiorczych dotyczących wykonania przepisów ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej przedsiębiorcom. 7. Prowadzenie kontroli gospodarki finansowej w jednostkach podległych i innych otrzymujących środki z budżetu Powiatu. 8. Udzielanie w miarę potrzeb instruktażu w zakresie księgowości jednostkom podległym. 9. Kompletowanie, przechowywanie i przekazywanie do archiwum dokumentów zgodnie z rzeczowym wykazem akt. 10. Zastępowanie Pani Kazimiery Kowalskiej, Marzeny Niczyporuk oraz Marii Mysłowskiej podczas ich nieobecności w pracy.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kasjer
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 37

Obowiązki:

1) Prowadzenie obsługi kasowej Starostwa tj. a) realizowanie rachunków gotówkowych, b0 wypłacanie wynagrodzeń, nagród,zasiłków,diet,kosztów podróży, c) przyjmowanie wpłat. 2) Sporządzanie raportów kasowych. 3) Prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania w zakresie: a) czeków gotówkowych i rozrachunkowych, b) kwitariuszy przychodowych, c) kart drogowych, d) dzienników budowy, e) tablic informacyjnych budowy. 4) Udział w pracach nad rozliczeniem inwentaryzacji i prowadzeniem ewidencji analitycznej mienia. 5) Kompletowanie ,przechowywanie i przekazywanie do archiwum dokumentów zgodnie z rzeczowym wykazem akt. 6) Wykonywanie innych prac zleconych przez kierownictwo Starostwa i dyrektora Wydziału.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Charewicz Elwira
Data wytworzenia informacji:
2021-01-20
Osoba wprowadzająca informację:
Dodano do BIP dnia:
2017-01-11