Szczegółowe dane komórki
Biała Podlaska, ul. Brzeska 41, 21-500 Biała Podlaska
Do podstawowych zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
1) zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
2) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony interesów Konsumentów,
3) wytaczanie, w uzasadnionych przypadkach, powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
4) współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów,
5) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów,
6) rozpowszechnianie elementów wiedzy konsumenckiej w porozumieniu z placówkami oświatowymi oraz organizacjami społecznymi działającymi na obszarze powiatu,
7) występowanie w roli oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumenta,
8) występowanie przeciwko czynom nieuczciwej konkurencji,
9) przygotowanie rocznych sprawozdań z pracy i przedkładanie ich Staroście.
Rzecznik ma kompetencje doradcze. Nie posiada żadnych uprawnień kontrolnych.
Jest organem który swoimi działaniami negocjacyjnymi, mediacyjnymi a czasami interwencyjnymi próbuje doprowadzić do kompromisu pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą.
Właściwość miejscowa rzecznika:
Rzecznik udziela porad prawnych jedynie mieszkańcom Powiatu Bialskiego.
Pracownicy
(Pokaż pracowników archiwalnych)