Szczegółowe dane komórki
Biała Podlaska, ul. Brzeska 41, 21-500 Biała Podlaska
83-35-11-335
Do zadań Wydziału Finansowego należy:
- opracowywanie harmonogramu prac oraz przygotowywanie projektu uchwały budżetowej,
- przekazywanie powiatowym jednostkom organizacyjnym informacji niezbędnych do opracowania ich planów finansowych, wynikających z projektu uchwały budżetowej,
- opracowywanie układu wykonawczego budżetu Powiatu,
- przekazywanie powiatowym jednostkom organizacyjnym informacji o kwotach dochodów i wydatków oraz wysokości dotacji wynikających z układu wykonawczego budżetu,
- opracowywanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych i powierzonych,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawie udzielania pożyczek i zaciągania kredytów, udzielania poręczeń i gwarancji oraz emisji papierów wartościowych,
- prowadzenie ewidencji mienia Powiatu,
- gromadzenie dochodów i dokonywanie wydatków wynikających z uchwały budżetowej,
- obsługa finansowo-księgowa funduszy celowych Powiatu oraz rachunków bankowych,
- sporządzanie sprawozdawczości z realizacji budżetu, jej analiza i opracowywanie projektów uchwał w sprawie zmian w planie dochodów i wydatków budżetu oraz dysponowania rezerwami Powiatu,
- przygotowywanie materiałów z zakresu gospodarki finansowej dla potrzeb Rady i jej komisji, Marszałka i Sejmiku Województa Lubelskiego, Wojewody oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej,
- prowadzenie kontroli jednostek organizacyjnych Powiatu,
- prowadzenie spraw związanych z egzekucją administracyjną.
Pracownicy
pok. 211
Pokój 223
1) Naliczanie wynagrodzeń pracownikom Starostwa, dodatków stażowych, nagród jubileuszowych, dodatkowego wynagrodzenia rocznego.
2) Naliczanie i odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, fundusz pracy.
3) przygotowywanie raportów imiennych i deklaracji rozliczeniowych.
4) Ustalanie podstawy i naliczanie zasiłków z ubezpieczenia chorobowego i wypadkowego.
5)Ustalanie podstawy i naliczanie wynagrodzenia za okres choroby.
6)Prowadzenie kart zasiłkowych.
7) Ustalanie uprawnień do pobierania zasiłków rodzinnych, pielęgnacyjnych, wychowawczych, porodowych.
8) Wpisywanie rocznych wynagrodzeń do legitymacji ubezpieczeniowych.
9) Wydawanie zaświadczeń emerytalno-rentowych.
10) Wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniu pracownikom Starostwa.
11) Naliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy i roczne rozliczenie podatku dochodowego od osób fizycznych.
12) Sporządzanie sprawozdawczości GUS o zatrudnieniu i wynagrodzeniach.
13) Naliczanie świadczeń osobom zwolnionym.
14) Zgłaszanie pracowników do ubezpieczenia społecznego oraz wyrejestrowywanie osób zwolnionych.
15) Prowadzenie ewidencji urlopów pracowników Wydziału i przekazywanie na koniec miesiąca list obecności wraz z wnioskami o urlop do Wydziału Organizacyjno- Administracyjnego.
16) Naliczanie składek PFRON i sporządzanie miesięcznych deklaracji.
17) Przygotowywanie dokumentacji do PCPR i PUP dotyczącej refundacji wypłaconych wynagrodzeń dla osób niepełnosprawnych ,absolwentom , pracownikom interwencyjnym ,opiekunom praktycznej nauki zawodu itp.
18) Sporządzanie list wypłat ekwiwalentu za prowadzenie upraw leśnych z zachowaniem obowiązujących terminów wypłat.
19) Bieżące prowadzenie imiennych ewidencji zrealizowanych wypłat ekwiwalentu za prowadzenie upraw leśnych.
20) Przygotowywanie informacji i zaświadczeń o wielkościach dokonanych wypłat ekwiwalentu za prowadzenie upraw leśnych.
21) Kompletowanie, przechowywanie i przekazywanie do archiwum dokumentów zgodnie z rzeczowym wykazem akt.
22) Wykonywanie innych czynności zleconych przez kierownictwo Starostwa lub dyrektora Wydziału.
23) Zastępowanie Pani Elżbiety Rybińskiej podczas jej nieobecności w pracy.
Pokój 224
pokój 224
Pokój 225
1. Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej dochodów i wydatków Powiatu - organu finansowego.
2. Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej wydatków Starostwa - jednostki budżetowej i Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
3. Przekazywanie środków na działalność jednostek objętych budżetem Powiatu i dotacji uchwalonych przez Radę Powiatu oraz egzekwowanie zwrotu środków do budżetu.
4. Realizacja wydatków Starostwa i Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego tj. a) sprawdzenie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym, b) przekazywanie do banku dyspozycji finansowych, c) terminowe regulowanie płatności, d) ewidencjonowanie dokumentów, e) przygotowanie dowodów księgowych własnych i zewnętrznych, zestawień dowodów, poleceń księgowania, not księgowych, wystawianie faktur.
5. Sporządzanie sprawozdań z wykonania planu dochodów i wydatków organu finansowego oraz wydatków jednostki budżetowej - Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
6. Udział w pracach nad sporządzaniem sprawozdań zbiorczych z wykonania budżetu Powiatu.
7. Prowadzenie kontroli gospodarki finansowej w jednostkach podległych i innych otrzymujących środki z budżetu Powiatu.
8. Udzielanie w miarę potrzeb instruktażu podległym jednostkom w zakresie prowadzenia księgowości.
9. Kompletowanie, przechowywanie i przekazywanie do archiwum dowodów zgodnie z rzeczowym wykazem akt.
10. Zastępowanie Pani Kazimiery Kowalskiej i Pana Andrzeja Kozłowskiego podczas ich nieobecności w pracy.
Pokój 225
Pokój 310
Pokój 223
(Pokaż pracowników archiwalnych)