Informacje o osobie
powrótSzczegółowe dane osoby
pok. nr 27
tel. 83-35-11-317
ZAKRES ZADAŃ stanowiska pracy d/s rejestracji pojazdów
1. Dokonywanie rejestracji oraz rejestracji czasowej pojazdów, a w szczególności wydawanie: dowodów rejestracyjnych, pozwoleń czasowych, znaków legalizacyjnych, nalepek na tablice tymczasowe oraz zalegalizowanych tablic rejestracyjnych.
2. Dokonywanie czasowego wycofania pojazdów z ruchu oraz ich przywracanie do ruchu.
3. Przyjmowanie zgłoszeń o zagubieniu dokumentów potwierdzających dopuszczenie pojazdów do ruchu bądź tablic rejestracyjnych oraz wydawanie ich wtórników.
4. Skreślanie pojazdów z ewidencji po otrzymaniu Zawiadomienia z innego organu rejestracyjnego o zamiarze zarejestrowania pojazdu.
5. Dokonywanie wpisów do dowodów rejestracyjnych o zastawach rejestrowych na pojazdach.
6. Wyrejestrowywanie pojazdów na stałe.
7. Ewidencjonowanie zatrzymanych dowodów rejestracyjnych oraz ich zwrot po ustaniu przyczyn zatrzymania.
8. Przyjmowanie od właścicieli pojazdów zawiadomień o ich zbyciu/nabyciu, zmianach numerów nadwozia, podwozia lub ramy, oraz istotnych zmian konstrukcyjnych.
9. Nakładanie kar pieniężnych za przekroczenie ustawowych terminów w zakresie niezgłoszenia nabycia i zbycia oraz rejestracji pojazdu.
10. Wydawanie decyzji o nadaniu numeru identyfikacyjnego podwozia, nadwozia lub ramy pojazdu oraz zgody na wykonanie tabliczki znamionowej zastępczej.
11. Prowadzenie ewidencji przyjętych i wydanych druków ścisłego zarachowania.
12. Prowadzenie ewidencji przyjętych i wydanych tablic rejestracyjnych.
13. Współpraca z jednostkami administracji samorządowej d/s komunikacji w zakresie wymiany informacji o zmianach posiadaczy pojazdów.
14. Udzielanie informacji o pojazdach i ich właścicielach osobom lub podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy przepisów prawa.
15. Kompletowanie akt zarejestrowanych pojazdów i prowadzenia ich zbioru.
16. Prowadzenie spraw związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 metrów.